Procházka pod domažlickým náměstím

13.01.2019 11:47

V sobotu 12.ledna 2019 jsem byl pozván k návštěvě domažlického sklepení. Prohlídku prováděl člen spolku Domažlický dějepis, pan Radek Čáni. Během asi hodinového pobytu v podzemí, jsme se dozvěděli mnoho zajímavého o domažlických sklepích a chodbách pod náměstím. Prošli jsme se chodbami napříč pod náměstím jak vlevo od výchozí pozice, tak i vpravo. Mimo jiné jsme se dozvěděli, že v roce 1964 se v horní části náměstí zřítily dva domy (informaci v novinách o této události jsem si pamatoval, protože jsem už mechem obrostlý kmet), Na základě této události byly pak některé části sklepů a chodeb pod náměstím zpěvněny betonovou injektáží, takže se jejich šíře i výše patřičně snížila právě o sílu betonové výztuže. Byl jsem mile překvapen velmi dobrým stavem chodeb, které jsme měli možnost projít, protože jsem si představoval vysokou vhlkost, blátivost, mokré, špinavé zdi apod. Nic z toho se však nekonalo a prohlídka byla, včetně průběžně získávaných informací, velmi příjemná. Podle slov p. Čániho je cílem spolku postupně zpřístupnit mnohem větší část domažlického podzemí s regulérními průvodcovskými službami pro turisty, což by mohlo být velkým turstickým lákadlem pro mnoho návštěvníků Domažlic. Jen od srpna loňského roku, kdy byl zpřístupněn úsek, který jsme absolvovali i my, navštívilo toto podzemí cca 1500 zvědavých návštěvníků. 

Zajímavé informace o spolku Domažlický dějepis najdete na jejich webových stránkách zde!

Pár ne příliš kvalitních fotek najdete zde!

Nepříliš povedené video najdete zde!